Ze života školy
U Waterloo jsme jim to pěkně natřeli!
Neměli šanci proti takové přesile. V tom počtu, co tam Češi dorazili … Napoleon by utekl ještě rychleji. :) Dohromady čtrnáct Čechů, zástupci z ČVUT, Státního úřadu pro jadernou bezpečnost, Centra výzkumu Řež, obou našich jaderných elektráren a samozřejmě studenti naší školy, plus jaderná Alica, se účastnilo posledního workshopu evropského projektu ACES v laboratořích ENGIE Laborélec v Belgii, kousek od Waterloo. Čím jsme tam všechny převálcovali, byla spolupráce mezi provozovatelem elektráren, tedy ČEZem, státním dozorem, tedy SÚJBem, a vědeckovýzkumnými a vzdělávacími organizacemi. Všichni tito byli v jedné místnosti přímo u zdroje informací, tedy všichni přesně vědí, co je třeba, a z první ruky. Když ve své prezentaci zástupce ČEZu ukázal, jak si ČEZ udržuje kvalifikovanost pracovníků, a na to studenti naší školy ukázali, jak vlastně tito kvalifikovaní pracovníci vznikají už během studia na střední škole, tak to byl hodně dobrý otvírák očí pro naše evropské partnery. A když už mluvíme o evropských partnerech, tak jsme se opět setkali s našimi francouzskými kolegy ze CEA, se kterými spolupracujeme na projektu NetFlux, a kolega z francouzské EDF nám předal vzorky kameniva a betonů z francouzských jaderných elektráren, ze kterých budeme pro Řež připravovat vzorky pro ozařování. Jo, a i jsme dohodli spolupráci se zástupcem kanadského úřadu pro jadernou bezpečnost, CNSC, ohledně ověřování nových technologií v malém měřítku přímo u nás v nové školní laboratoři. Takže po dalším vítězství na mezinárodním poli … to valíme dál!
Návštěva firmy Veskom
V pátek 11. 4. 2025 žáci 2. a 3. ročníku oboru POS byli na přednášce ve firmě Veskom s.r.o. Ing. Petr Bureš žákům přednášel o možnosti využití energie kolem nás, a to nejen ze vzduchu, země a vody, ale také využití odpadního tepla z odpadní vody. Dále žákům představil referenční projekty, kterých se firma Veskom s.r.o. účastnila. Na závěr si žáci prohlédli strojovnu s tepelnými čerpadly a venkovní jednotky tepelných čerpadel.