Ze života školy

Během říjnových projektových dnů jsme s třídou 2.C navštívili Stanici přírodovědců a park Sacré Coeur, kde jsme si zahráli několik seznamovacích her. Další den jsme se vydali do Plas, kde jsme nahlédli do historie stavitelství prohlídkou Cisterciáckého kláštera a Centra stavitelského dědictví. Projektové dny jsme společně zakončili bowlingem.

PD 2C 23

Ve dnech 23. – 25. října navštívila třída 3.D významné památky gotické architektury ve středních Čechách. V pondělí jsme společně objevovali krásy Kutné Hory, kde jsme absolvovali prohlídku v katedrále Nanebevzetí Panny Marie a v Kostnici v Sedlci. Odpoledne jsme navštívili katedrálu sv. Barbory, klenot pozdně gotické architektury u nás. Druhý den jsme měli prohlídku Sázavského kláštera, včetně interiérů a zahrady. V současné době tento objekt vlastní dva subjekty. Klášter spravuje NPÚ a bude teprve procházet rekonstrukcí, kostel sv. Prokopa patří farnosti. Kostel a fara prošly nákladnou rekonstrukcí dokončenou v roce 2021. Prohlídka kostela tak byla zaměřena na tuto rekonstrukci, na zajímavosti ze stavby, úskalí při realizaci a následná řešení. Studenti se mohli podívat i do krypty a věže tohoto kostela. Ve středu jsme téma gotické architektury zakončili v Anežském klášteře v Praze, kde byl čas i na kreslení v interiéru křížové chodby.
Děkujeme všem průvodcům v těchto zajímavých památkách.
Kutnahora 23

Ve středu 25. 10. šla třída 4.E na exkurzi na přestavbu bývalého Borůvkova sanatoria v Legerově ulici. Ze sanatoria nově vznikají nájemní byty. Stavbu zajišťuje společnost GEMO a.s. a pan stavbyvedoucí Ing. Dvořák nás provedl celou budovou a poskytl nám detailní výklad o technologiích na stavbě využitých. Dozvěděli jsme se spoustu nových věcí a vychutnali si pohled na Pražský hrad a Národní muzeum.

Boruvkovo sanat 23

Zážitek z loňského roku spojený se zimním kurzem na školní chatě ve Špindlerově Mlýně byl tak silný, že naše třída projevila přání si jej připomenout a využít tří projektových dnů k pobytu v podzimní krkonošské krajině. Dle hodnocení všech účastníků šlo o "ideální kombinaci fyzické aktivity s odpočinkem", "relax v pohybu", "nejlepší odpočinek „od školy“ se školou", "parádní výšlap", "skvěle vybraný a užitý školní výlet. Prostě "super výlet", "bomba" a "mega pofel (*)".
Relaxační část strávená v bazénu s toboganem, vířivkou a parní lázní byla vítaným zpestřením programu, ale zdolání nejvyššího vrcholu Krkonoš byl zážitek, na který se nezapomíná. Zejména pro ty, kteří zde byli poprvé (a vzhledem k fyzickému stavu některých jedinců možná i naposledy). A co na závěr? Bylo to zkrátka "užitý, mohli bychom podniknout ještě něco...", ale také "jsem rád, že chata ustála náš pobyt a všichni se obešli bez zranění..."
(*) Pozn. red.: Pro ty, kteří neznají současný slang: pofel = zábava s přáteli, pokec s kamarádem/kamarádkou
špindl 23
 

Moravské putování 4.C bylo zakončeno exkurzí ve výrobním závodě společnosti Xella, s.r.o. v Hrušovanech u Brna. Na úvod nám BIM oddělení udělalo krátkou přednášku nejenom o výrobcích spolešnosti Xella a Ytong, ale také o BIM koncepci celé společnosti a její aplikaci v praktickém životě při výstavbě, realizaci i následných reklamacích. Přednáška byla přínosem jak pro naše studenty, tak i pro BIM specialisty, kterým naši žáci sdělili své postřehy s BIM knihovnou, na které přišli v průběhu návrhu svých ročníkových prací - máme mezi sebou úspěšného soutěžícího ve studentské soutěži Ytong a Xella Marka Vaška. Dále jsme si prošli celou výrobní linku a jako třešničkou na dortu byla ukázka zdění za pomoci jeřábku, využití 3D brýlí - a to vše si mohli studenti vyzkoušet i na vlastní kůži. Moc si vážíme času, který nám všichni zaměstnanci věnovali.

Xella 23