ENERSOL

Odborné soutěže zahájila jako vždy školní přehlídka programu ENERSOL, která proběhla 28. ledna 2014. Účastníci se tematicky zaměřili na charakteristiku a přínos Malé vodní elektrárny na Štvanici a využití sedimentů v Ústřední čističce odpadních vod, dále na využití alternativních zdrojů energie a pohonných hmot a úsporu energií pasivních domů. V doprovodné kategorii vyvolalo velký ohlas taneční vystoupení „Chráníme životní prostředí“. Do celopražské přehlídky, konané 5. 3. 2014  na SŠ COPTH v Praze 9,  postoupili Adam Froněk, který se ve svém vystoupení zabýval tématikou tepelného čerpadla, a Karolína Doušová s prací o využití sedimentů z ÚČOV v Praze. Adam obsadil pěkné 6. místo a Karolíně umístění na 4. místě zajistilo účast v pražském týmu na celonárodní přehlídce.

Modely rodinných domů

Zahájení letošní výstavy modelů rodinných domů proběhlo 26.2.2014. Žáci 3. ročníku se zaměřením pozemní stavby zhotovili své modely na základě zpracovaní ročníkového projektu. V zadání se jednalo o dvougenerační rodinný dům s využitím kritérií pro pasivní domy a s požadavkem na bezbariérový přístup. Modely hodnotí jak žáci ostatních ročníků, tak učitelé. Po skončení výstavy přineseme informace o jejím vyhodnocení, ale již nyní můžeme konstatovat velmi dobrou úroveň většiny prací.

Školní kolo Středoškolské odborné činnosti (SOČ)

Odborná porota měla ve středu 12. března nelehkou práci, neboť většina studentských prací dosáhla velmi vyrovnané kvality. Soutěžilo se ve dvou kategoriích – Tvorba učebních pomůcek a didaktické technologie a Stavebnictví, architektura a design interiérů. V první kategorii obsadila příčku nejvyšší kolektivní práce „Převedení propagačních materiálů Maeslandské bariéry do češtiny“ autorů K. Doušové, A. Kutnarové, T. Doležela, J. Kalvody a D. Karbana. Díky jim se čeští návštěvníci této impozantní stavby na ochranu nizozemské krajiny před přílivovými vlnami mohou seznámit s podrobnostmi o ní v rodném jazyce. Práce bude sloužit též jako pomůcka ve výuce vodních staveb.

2. míto obsadili J. Škvařil a P. Linhart, kteří zhotovili funkční model bezpečnostního přelivu vodního díla Skalka. Na 3. místě se umístili J. Vít a M. Toman s pojednáním o vodonepropustném betonu.

V kategorii Stavebnictví byly uděleny dvě první ceny, a to za projekty knihovny J. Vacka a sportovního stadionu J. Smoleňaka. 2. místo obsadil J. Smejkal, který navrhl  dvougenerační rod. dům s využitím pasivního standardu. 3. místo patří M. Jirákovi za nevšední projektové i stavební úsilí, s jakým vytvořil repliku středověkého hradu v reálném prostředí s mnoha stavebními detaily. Svůj pasivní dům představil také F. Matušek.

Diplom za účast mimo kategorie získali M.Toman, N. Lejčková a D. Nešleha, kteří se zabývali sledováním kvality vody ve Vltavě při průtoku Prahou.

 

Soutěž modelů vodohospodářských staveb

Budoucí vodohospodáři z 3. ročníku hledali náměty ke svým modelům v minulosti (pražské vodárenské věže) i v současnosti (vodojemy, vodní nádrže, malá vodní díla). O vyhodnocení soutěže budeme samozřejmě informovat.

Olympiáda v českém jazyce

Školního kola, které se skládalo z části mluvnické a slohové, se účastnili žáci 1. - 3. ročníku. Do dalšího (obvodního) postupuje T.Pauček a K.Doleželová.

Školní kolo konverzační soutěže v anglickém jazyce

V předkole museli soutěžící prokázat výborný stupeň porozumění slyšenému textu. Do ústní části soutěže postoupilo sedm účastníků. Z nich prokázali nejlepší produktivní dovednosti D. Domalíp (1. místo)a I. Išchoev (2. místo), třetí místo obsadil Lukáš Macek. V obvodním kole obsadil David v nelehké konkurenci žáků všech typů středních škol pěkné 6. místo.

 

Sportovní soutěž pražských SŠ POPRASK

V letošním školním roce jsme se opět zapojili, a to do disciplín přespolní běh, stolní tenis, florbal a basketbal. V míčových hrách se družstva umístila nejhůře na třetím místě ve skupině. Stolní tenistky ve složení Ivana Vávrová, Veronika Horáková a Anna Kutnarová postoupily do celopražského finále, ve kterém obsadili krásné 3. místo.